Klausens schrieb am 5.4.2008 eine seiner öd-soßigen Künstler-Mails, die niemanden zu begeistern wussten, als die Freiheit daselbst, welche sich auch als FREEDOM zu tarnen weiß. Diese Mail wurde an circa 1400 Personen über einen Zeitraum von 7 Stunden und 30 Minuten (mit lediglich recht kurzer Mini-Pause) versandt. Die Resultate werden sich aberwann zeitigen. Aber wann?
FREE TIBET - "the
simple art of protest"
- KLAUSENSISCHE
KUNSTAKTION, april 5th, 2008 - Please, forward! - Klausens says:
"Spread the idea!" -
FREEDOM FOR THE PEOPLE AND FOR THE ARTS - EVERY MAIL MEANS "HUMAN
RIGHTS"
Klau|s|ensĦķΩ7Klau's'ens=Klau(s)ens=Klausens=Klau|s|ens
(THE - SINGLE - GIF ANIMATION OF THE FLAG WAS DELIBERATELY TAKEN FROM
THE NET. BUT NOW WE HAVE A NEW FLAG, COMBINED OF 9 x 11
FLAGS, THUS
99 FLAGS. THUS "18" WHICH IS "9" (SUM OF DIGITS OF A NUMBER) ... SENT
BY MAIL. 9 IS THE NUMBER OF PERFECTION, COMPLETENESS, ABSOLUTENESS - IN
MANY DIFFERENT CULTURES AND MYTHOLOGIES, ESPECIALLY IN CHINA (among
many, many other meanings: NINE symbolizes THE DRAGON which is ...)
KLAUSENS GILT seit dem 5.4.2008 ALS BEGRÜNDER DER FOLGENDEN KUNSTRICHTUNG:
" NEO-MODERNER AKTIONISMUS c/t "
u.a. entwickelte er Vorschläge, wie sich Sportler und Sportlerinnen in China 2008 würden protestierend verhalten können, ohne vom IOC mit Blick auf die Olympische Charta ausgeschlossen zu werden. Er nannte diese Dinge "FREE-TIBET-Accessoires".
siehe dazu auch.:
http://klausens.blogg.de/eintrag.php?id=760
http://klausens.blogg.de/eintrag.php?id=761
http://klausens.blogg.de/eintrag.php?id=762
http://klausens.blogg.de/eintrag.php?id=763
http://klausens.blogg.de/eintrag.php?id=764
http://klausens.blogg.de/eintrag.php?id=765
http://klausens.blogg.de/eintrag.php?id=766
http://klausens.blogg.de/eintrag.php?id=767
http://klausens.blogg.de/eintrag.php?id=768
http://klausens.blogg.de/eintrag.php?id=769
http://klausens.blogg.de/eintrag.php?id=770
Klausens schrieb am 5.4.2008 ins Gästebuch der Staatsgalerie Stuttgart ein Gedicht, mit dem er diese Aktionskunst auch formell "gründete".
http://www.staatsgalerie.de/gaestebuch/
Klausens | 5.4.2008
HERKOMMST (Den Künstlern des "Neo-Modernen Aktionismus") ---- Die Kunst kommt aus --- Den L Ö C H E R N wie --- Der Käse aus dem Speck -------------------- Gut - ich will euch nicht löchern --- Sag' jedoch wo ich herkomme nie --- So ein Gedicht muss doch bald weg! --------------------------------------------- Klausens = Klau/s/ens grüßt die Staatsgalerie mit diesem ihr heute und LIVE und exklusiv zugeeigneten Gedicht recht herzlich, Samstag, 5.4.2008, Königswinter
Klau|s|ensĦķΩ7Klau's'ens=Klau(s)ens=Klausens=Klau|s|ens
Klau|s|ensĦķΩ7Klau's'ens=Klau(s)ens=Klausens=Klau|s|ens
In order to cope with the original sources, the artist KLAUSENS = KLAU-S-ENS
republishes the widely discussed RULE 51from the olympic charter. (Um sich mit den Originalquellen auseinanderzusetzen, re-publiziert Klausens = Klau-s-ens die breite diskutierte Regel 51 der Olympischen Charta)
This is taken from the original source: IOC (Dieses längere Zitat stammt von der Originalquelle, vom IOC)
OLYMPIC CHARTER = Olympische Charta
version (in force) 7th july 2007 = version (in kraft) vom 7. Juli 2007
here/hier: beginning with page 98 (up to 101) / Beginnend mit Seite 98 (bis 101)
taken from “Chapter 5 The Olympic Games”, (Begin of Chapter 5 is already on page 71 / Das Kapitel 5 beginnt schon auf Seite 71)
(incl. the important Bye-Laws !!! - Die wichtigen Bye-Laws werden hier auch zitiert!)
page 98 ff / Seite 98 ff. :
“51 Advertising, Demonstrations, Propaganda*
1. The IOC
Executive Board determines the principles and conditions under which
any form
of advertising or other publicity may be authorised.
2. No form of
advertising or other publicity shall be allowed in and above the stadia,
venues and other competition areas which are considered as part of the
Olympic sites.
Commercial installations and advertising signs shall not be allowed in
the stadia, venues
or other sports grounds.
3. No kind of
demonstration or political, religious or racial propaganda is permitted
in any
Olympic sites, venues or other areas.
Bye-law to Rule 51
1. No form of
publicity or propaganda, commercial or otherwise, may appear on persons,
on sportswear, accessories or, more generally, on any article of
clothing or equipment
whatsoever worn or used by the athletes or other participants in the
Olympic Games,
except for the identification – as defined in paragraph 8 below – of
the manufacturer of
the article or equipment concerned, provided that such identification
shall not be marked
conspicuously for advertising purposes.
1.1 The identification of the manufacturer shall not appear more than
once per item of
clothing and equipment.
1.2 Equipment: any manufacturer’s identification that is greater than
10% of the
surface area of the equipment that is exposed during
competition shall be deemed
to be marked conspicuously. However, there shall be
no manufacturer’s identification
greater than 60 cm2.
1.3 Headgear (e.g. hats, helmets, sunglasses, goggles) and gloves: any
manufacturer’s
identification over 6 cm2 shall be deemed to be
marked conspicuously.
1.4 Clothing (e.g. T-shirts, shorts, sweat tops and sweat pants): any
manufacturer’s identification
which is greater than 20 cm2 shall be deemed to be
marked conspicuously.
1.5 Shoes: it is acceptable that there appear the normal distinctive
design pattern of
the manufacturer. The manufacturer’s name and/or
logo may also appear, up to a
maximum of 6 cm2, either as part of the normal
distinctive design pattern or
independent of the normal distinctive design pattern.
1.6 In case of special rules adopted by an International Sports
Federation, exceptions
to the rules mentioned above may be approved by the
IOC Executive Board.
Any violation of
the provisions of the present clause may result in disqualification or
withdrawal of the accreditation of the person concerned. The decisions
of the IOC
Executive Board regarding this matter shall be final.
The numbers worn by
competitors may not display publicity of any kind and must bear
the Olympic emblem of the OCOG.
2. To be valid, all
contracts of the OCOG containing any element whatsoever of advertising,
including the right or licence to use the emblem or the mascot of the
Olympic Games,
must be in conformity with the Olympic Charter and must comply with the
instructions
given by the IOC Executive Board. The same shall apply to contracts
relating to the
timing equipment, the scoreboards, and to the injection of any
identification signal in
television programmes. Breaches of these regulations come under the
authority of the
IOC Executive Board.
3. Any mascot
created for the Olympic Games shall be considered to be an Olympic
emblem, the design of which must be submitted by the OCOG to the IOC
Executive Board
for its approval. Such mascot may not be used for commercial purposes
in the country
of an NOC without the latter’s prior written approval.
4. The OCOG shall
ensure the protection of the property of the emblem and the mascot of
the Olympic Games for the benefit of the IOC, both nationally and
internationally.
However, the OCOG alone and, after the OCOG has been wound up, the NOC
of the host
country, may exploit such emblem and mascot, as well as other marks,
designs, badges,
posters, objects and documents connected with the Olympic Games during
their preparation,
during their holding and during a period terminating not later than the
end of the
calendar year during which such Olympic Games are held. Upon the expiry
of this period,
all rights in or relating to such emblem, mascot and other marks,
designs, badges,
posters, objects and documents shall thereafter belong entirely to the
IOC. The OCOG
and/or the NOC, as the case may be and to the extent necessary, shall
act as trustees
(in a fiduciary capacity) for the sole benefit of the IOC in this
respect.
5. The provisions
of this bye-law also apply, mutatis mutandis, to all contracts signed
by the
organising committee of a Session or an Olympic Congress.
6. The uniforms of
the competitors and of all persons holding an official position may
include
the flag or Olympic emblem of their NOC or, with the consent of the
OCOG, the OCOG
Olympic emblem. The IF officials may wear the uniform and the emblem of
their federations.
7. The
identification on all technical gear, installations and other
apparatus, which are neither
worn nor used by athletes or other participants at the Olympic Games,
including timing
equipment and scoreboards, may on no account be larger than 1/10th of
the height of
the equipment, installation or apparatus in question, and shall not be
greater than
10 centimetres high.
8. The word
“identification” means the normal display of the name, designation,
trademark,
logo or any other distinctive sign of the manufacturer of the item,
appearing not more
than once per item.
9. The OCOG, all
participants and all other persons accredited at the Olympic Games and
all other persons or parties concerned shall comply with the manuals,
guides, or guidelines,
and all other instructions of the IOC Executive Board, in respect of
all matters subject to
Rule 51 and this Bye-law.”
END OF QUOTE page 101 / Ende des Zitats Seite 101
taken from here / von hier genommen:
http://multimedia.olympic.org/pdf/en_report_122.pdf
GEDICHTE |
VERÖFFENTLICHUNGEN
|
KUNST |
SERIELLOS |
AKTIONEN |
PROSA |
SONSTIGES |
BÜCHER
KLAU|S|ENS ALPHABETISCH
Klau|s|ens-Hauptseite
Zwei |
SCHILLERN
Leo Goethe Helga zum Abschied |
Klausens-Forschungsinstitut
| Michaela
G.| LIVE-Cams
|
KLAU|S|ENS
TABLOCHS zu Jörg Sasse |
Klau|s|ens
TABLÜCKEN |
Klau|s|ens
und Ammann |
Klau|s|ens
und Robert Gernhardt |
Mein
Verein |
SERIELLO
Abschied Johannes Rau |
Casting
|
Unerklärte
Klau|s|ens-Wollen-Partnerstadt |
Klau|s|ens-Wallfahrtsort
|
Seiphisten
|
Büroklammermuseum
|
SERIELLO
Berlin PALAST DER REPUBLIK |
Balkenspiel
|
Dichtblogger
=
Dichterblog
|
DOKU-GEDICHTE
z.B. BALL und STURM DER LIEBE
und JULIA - WEGE ZUM GLÜCK |
Seriello
HELNWEIN |
Justizgedichte
|
Klausens
Bücher |
Klau|s|ens
liest für Inge |
Haltbarkeitsgedichte
|
SERIELLO
BUCHSTAPEL von Klau|s|ens Büchern |
Klausens und
das Goethe-Institut und DIE
ZEIT |
Bücher
über Klausens |
Seriello
TROCKNER |
SERIELLO
Rücktritt Platzeck - Antritt Beck (SPD) |
FANCLUBGEDICHT
|
SERIELLO
20. April |
Preise-1 |
Preise-2 |
Radioaktives
Gedicht |
Klau|s|ens
und Bazon Brock : REAKTIVE GEDICHTE |
Des
Kaisers neue Kleider - JETZT ALS GEDICHT |
Aussätzig
|
SERIELLO
Frühling |
PRESSESTIMMEN
|
Klausens
WELT |
LING-Lexikon
|
SERIELLO
PUTIN MERKEL TOMSK |
GEHEIMDIENSTSEITE
|
fischlesanekdote
|
SERIELLO
DOWNLOAD |
KLARSICHTHÜLLENGEDICHTE
|
Minimalkünstlermuseum
|
EILENDE
WÖRTER |
Kurze
Anekdoten |
GEWICHTANEKDOTE
|
Geistiges
Eigentum |
KLAU(S)ENS
UND DANIEL KEHLMANN |
SERIELLO
LEHRTER BAHNHOF 26.05.2006|
Der
BND-Bericht von Schäfer |
SERIELLO
Umgehung Richard Deacon|
Klau[s]ens
Kunst Scans |
Knitterungen|
SERIELLO
Nominierung |
Klau/s/ens
eröffnet das LiMo|
NATIONALDICHTER
| Klau{s}ens
Nationalstadion | Klau-s-ens
Nationalstadion gemäht |
Nationalrasen
|
Nationalbrot
|
Klau_s_ens
und Willy Brandt|
KOMMENTIERTE
GEDICHTE |
Ankündigungsgedichte|
DREHBUCH
|
Kühlschrankanekdote|
DOKU-GEDICHT
Melle Bachmannpreis Klagenfurt |
SERIELLO PEN
GRASS KÖHLER|
Selbstbezichtigungen
Selbsttitulierungen |
Wortschöpfungen
EIGENLEXIKON Neologismen |
KURZPROSA
Am Rande der gelebten Welt |
Klau*s*ens
und der UN-Campus Bonn |
KLAUSENS
und der SHOPBLOGGER |
Klau§s§ens
VERSCHLUSSGEDICHTE |
Klau_s_ens
Sprühgedichte |
DOKU-Gedicht
BMX MASTERS |
ERSTARRTE
GEDICHTE |
Schumann,
Klau/s/ens und Hrdlicka |
Zuständigkeitsgedicht
|
ORGANOGRAMMGEDICHT
|
HARTZ4ROMAN
= HARTZ-4-ROMAN = HARTZ 4 ROMAN = HARTZ IV ROMAN |
HARTZ4-ROMAN
|
GELBE
SEITEN |
ONLINE-REGISTRIERUNG
|
Faked
Letters |
AIDA =
Statistengedichte
|
Entsorgungshinweis
|
Klau!s!ens
und Martin Kippenberger |
Klau\s\ens
und die documenta |
Weltkunsthalle
|
SERIELLO
Ankunft Papst Deutschland 9.9.2006 |
SERIELLO 11
9 oder 9 11 |
SERIELLO
Clipfish |
Klausens
Alphabetisch |
SERIELLO
Autobahnbetonstreifen |
SERIELLO
Rückspiegel |
MINIMAL
STUESSGEN OTTO MESS PETZ ... ET AL ... ABSCHIED |
Die Inseln
der habseligen Muscheln |
PAPIERCONTAINER
|
SERIELLO
Aquarium |
URIN-DIREKT-PAINTING
|
SERIELLO
Herbstwolken |
SERIELLO
Arte Guckera (für die ART COLOGNE) und ART-Gedichte |
Open Mike |
SERIELLO
Kardinal Meisner |
Ausschreibungsgedicht
|
SERIELLO
Christoph Daum |
Klau(s)ens
in der Zeitung |
TÜBINGER-GEDICHTE-ZYKLUS
|
SERIELLO
Dancing on Ice |
SERIELLO
Herbstabend |
SERIELLO
Bonner Kunstverein |
Betriebssportvereinsgedicht
|
Kaufmannsgedicht
und Schriftstellergedicht |
Weihnachtsmarktgedicht
|
DOKU-Gedicht
DSF LIVE "Bei Anruf Geld" |
EINDRÜCKLICHE
NOTIZEN (Aus dem Stadtrat) |
2007 |
SERIELLO
Beamer |
SERIELLO
Flippern |
AKTION
"Plexiglas für Schnee" |
LITERATURKRITIK
(Klau:s:ens und Denis Scheck und Gisa Funck) |
Kurzprosa
VOM SCHREIBEN |
Kurzgeschichte
KAMPF UND KAMPF |
SERIELLO
Second Life |
Kunstvideos |
Klausens
BUCH "Hall und Schall" Dichterlösung |
Klau*s*ens
und Josef Adolf Schmoll genannt "EISENWERTH" |
FAHNDUNG
|
Favicon |
MACH
MAL 'NEN PUNKT |
Auf den
Punkt kommen |
Klau|s|ens
und Markus Lüpertz |
Klau,s,ens
ehrt Markus Lüpertz |
SERIELLO
Smerling Lüpertz Klau.s.ens und die Zeit |
DOKU-GEDICHT
Fürbittbuch | DOKU-GEDICHT
Die Linke | Klausens
Texte zum Tod |
DOKU-GEDICHT
Big Brother |
Klausens und
Manuel A. Cholango |
Seriello
Immendorff 1 (zum Tod von Jörg Immendorff 28.5.2007
Vermächtnis-Kunstwerk Klau;s;ens) | Seriello
Immendorff 2 ("Abschied von Jörg Immendorff" - Nicola
Graef) | Klau+s+ens
und Adolf Muschg | WEISS UND
LEER | Wieder
eine Veröffentlichung | Kurzprosa:
Im Dunkeln |
Klausens
Stammkneipe |
ANAGRAMMGEDICHT
Klausens |
Klausens
hilft Münster allein durch seine Kunst |
Rolltreppenhandlaufvideos
|
Flaggenflattervideos
|
Klausens
begründet neue Weltprotestkunst "Exceln" |
Protestkunst
EXCELN zwei |
Klausens
K-Werk documenta 2007
|
KUNSTVIDEOS
2 |
KLAU,S,ENS
und seine RELIQUIENKUNST |
Die
allweltberühmte "KLAUSENS
TRASSE" |
KLAUSENS
BLOGG ARCHIV : Klausens Blog Archiv |
KLAUSENS
beim SIEGBURGER FOLTERMORDPROZESS, auch WEGHÄNGPROZESS zu
nennen |
Wildes
schönes Leben |
SERIELLO
Am Kabinettstisch |
Klau€s€ns
und Gerhard Richter |
SERIELLO
Gerhard Richter |
SERIELLO
Gerhard Richter (ZWEI) |
KLAU.S.ENS
SELTSAME MINIATUREN |
Den
unschuldigen Opfern zum Gedenken |
99 KUNSTWERKE
als SLIDESHOW "Den unschuldigen Opfern zum Gedenken" |
DOKU-GEDICHT
Marianne und Michael |
SERIELLO
lighthoven |
99 KUNSTWERKE
als VIDEO von der SLIDESHOW von dem BILD "Den unschuldigen Opfern zum
Gedenken" | HERBSTGEDICHT
|
SERIELLO
Täterpresskonferenz |
SERIELLO
Hannah - vom Video 99 KUNSTWERKE
(als VIDEO) von der SLIDESHOW von dem UR-KUNSTWERK "Den unschuldigen
Opfern zum Gedenken" |
KUNSTPOSTKARTEN
Künstlerpostkarten |
Slideshow
SERIELLO Kuba MEER|
KLAUSENS
SPRICHT GEDICHT bzw. Gedichte |
LIEBESGEDICHT
bzw. Liebesgedichte |
KLAUSENS
TRIFFT (AUF) LITERATEN und INNEN und PUBLIZISTEN und INNEN |
Klausens
Fall ESRA (nach Maxim Biller) |
DOKU-GEDICHT
Schmidt UND Pocher |
Klausens
LAUFBAND Laufbänder |
Fingerabdruck|
Was man
über KLAUSENS (nicht) wissen muss |
SERIELLO
Martin Walser |
KLAU:S:ENS
und MARTIN WALSER |
REALGEDICHTE
|
Zitatgedichte|
HARTZ-IV-Gedicht
|
Klau!s!ens
und Ralph Giordano und Gottfried Wagner |
Der Bonner
"EHRENMORD"-Prozess |
Klau#s#ens
K-Werk "GELBARPNEUERSTEHUNG" |
Hannah-Mord-Prozess
|
Klausens
LIVE-Dichten-Theorie |
KLAU"S"ENS
und CEES NOOTEBOOM |
Blauer
Punkt |
UNENDLICHES
GEDICHT DER GEDICHTE ALS ZWEIFELNDES GEDICHT |
DOKU-Gedicht
radioTATORT |
Klausens
Zitate |
Internetbetrugsgedicht,
SMS-Betrugsgedicht |
Klausens
Offener Brief an JÜRGEN MILSKI |
Berlinale
BÄRLINALE |
Herzenssachen
|
ONLINE-Durchsuchung
|
Klau,s,ens
und Eric-Emmanuel Schmitt |
SERIELLO
Eric-Emmanuel Schmitt
|
SERIELLO
Margarete Mitscherlich |
KLAUSENS
trifft auf MUSIKER und MUSIKERINNEN
|
SERIELLO
Kurt Beck UND Peer Steinbrueck |
Shoutboxgedichte|
KLAUSENS
erfindet "LIVE-Kunst des LIVE-Streaming" |
Klausens
erfindet "LIVE-VIDEO-KUNST"|
KLAUSENS ist
zu gut für uns |
Klau/s/ens
erlebt MARIENWUNDER|
KLAU-S-ENS
RÖMISCHE GEDICHTELEIEN |
+